2011. november 28., hétfő

Kedves Mindenki!
A mai nappal megkezdődött az utolsó hetünk. Én személyszerint szívesen maradnék még tovább. A gyerekek a bölcsiben nagyon aranyosak. Egyre jobban tudok kommunikálni velük. Ma sokat nevettem azon, ahogy játtszottak velem. Először orvososat játtszottunk és én voltam a beteg, később ez átcsapott olyan játékba, hogy úgy éreztem, azt játtszák, hogy a kisbabájuk vagyok. Lefektettek a kanapéra, próbáltak a játék fonendoszkóppal vizsgálni, majd mindenfélét a számba tömni, majd különféle játékokat lóbáltak nekem, főként csörgő féleségeket és plüssöket. Nem tudtam megállni, hogy ne nevessek közben, a gondozónők is azon nevettek, hogy a gyerekek csak pesztrálnak, miközben én nem bírom abba hagyni a nevetést. A napjaink egyformán telnek. Segítek a pelenkázásban, az etetésben, az öltöztetésben, és sokat játtszok a gyerekekkel. Ma az egyik sajnos odacsukta a kezét az ajtóhoz, így őt "ápolgattam" a nap egy részében. Ami kultúrális különbséget észre vettem, az az, hogy a gyerekek is és a gondozónők is sokkal szabadabbak itt. Ezt úgy értem, hogy érdekes volt, amikor a gondozónő sminket és körömlakott vett elő, majd sorban kisminkelte a kislányokat. Jó volt látni a boldog mosolyt az arcukon, amikor a tükörbe néztek. Nálunk Magyarországon ilyet nem szabad csinálni, már rég elővennék érte a gondozónőt. A nyugatiak szabadsága irigylésre méltó. Ami még döbbenetes volt, az az volt, hogy az egyik kisfiúnak ki volt lakkozva a körme, mindegyik más színűre, de a két kezén egységesen. Én nem lepődtem meg ezeken a dolgokon, mert láttam már ilyet korábban egy másik nyugati országban, és tudtam, hogy nem kell majd meglepődnöm, ha esetleg piercinges vagy zöldhajú gyereket látok, mert az itt teljesen természetes. Bár se piercinges, se festett hajú gyereket nem láttam, de azért a lakozott körmű fiúcska kissé meglepett. Az viszont valamiért tettszett, hogy amikor sétállni mentek a gondozónők a bölcsisekkel, a nagyobb gyerekek előreszaladhattak, nem voltak agyon óvva azzal, hogy kettes sorban, kézen fogva, szorosan a gondozónők mellett meneteljenek. Azt hiszem nagyon fog hiányozni a holland bölcsőde.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.