2011. november 18., péntek

Sziasztok!

A rendelő, ahol gyakorlaton vagyok Sneek északi részén található. Már most rengeteg új dolgot fedeztem fel, és hasonlítottam össze az otthoni rendelőkben található eszközökkel, technikákkal. Hihetetlen, hogy mennyire modern, korszerű náluk minden. Mindent a praktikusság és az egyszerűség jegyében használnak, itt főleg a gépiesített eszközöket emelném ki. Amíg otthon rengeteg minden pl: tömőanyagkeverés, lenyomatanyag keverés kézzel történik, itt ezek a dolgok már rég gépiesítve vannak.

A másik dolog, ami számomra meglepő az az hogy itt az asszisztens a fertőtlenítés, számítógép kezelés, műtét alatt történő asszisztálás és egyéb dolgok mellett komolyabb feladatokat is ellát, mint pl: kisebb tömés elkészítése, fogkőleszedés, fogszabályzó felragasztása....és ez szerintem jó dolog, hogy itt hagynak egy kis teret, hogy az asszisztens is dolgozhat szájban. Ma szerencsém volt asszisztálni egy fogszabályzó felragasztásakor. Sajnos még nem tanultunk fogszabályzásról, így sok mindent nem igen értettem, de tanulságos, érdekes volt végignézni a munkafázisokat. Amiben tudtam, és amire megkértek azt megcsináltam. =)

Itt mondhatni nagyobb a "presztizse" egy asszisztensnek mint hazánkban, és ezt, azt is megkoronázza, hogy az orvos, és asszisztens közötti összhang, és együtt működés erősebb mint otthon. Nagyon ügyelnek a tisztaságra és precízségre. Nagyon tetszik, hogy újfajta szemlélettel technikákkal ismerkedhetek meg és nem csak a fogászat terén!:) Remélem hogy az itt töltött szakmai gyakorlatban szerzett tudásom majd otthon is tudom kamatoztatni =)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.