2011. november 15., kedd

Sziasztok! :) Ma volt a második gyakorlati napunk, s ahogy növekednek a gyakorlati óráink, egyre többet tudunk meg a szakmai ismereteinkkel kapcsolatban. Én személy szerint gyermekápoló szakos vagyok. Nagy örömömre óvodában vagyok gyakorlaton, ami azért is nagyon jó, mivel később szeretnék főiskolára menni és elvégezni az óvónő szakot . Az óvodák itt Hollandiában valóban nagyon felszereltek és egészen barátságosan vannak berendezve. Az óvónők nagyon kedvesek, közvetlenek. Bármi kérdésem van, egyből segítenek és próbálnak magukból a lehető legtöbbet kihozni. Ezen a héten egészen kis gyerekekre felügyelek kb. 3 hónapos korú gyerekektől 1,5 éves korúakra vigyázok. Azt hiszem az egyik kis jányzót nem kicsit megkedveltem, eszméletlen milyen kis dundi, falni tudnám olyan édes! :D Jövőhéten pedig egyre nagyobb gyerekekre fogok vigyázni. Egyébként itt az óvoda 2 évestől 4 éves korig szól. S ahogy értelmeztem, ez privátban működik, ahol én most gyakorlaton vagyok. Tehát csak 2 évestől 4 éves korig van államilag támogatott óvoda. Utána pedig kezdődik az iskola. Ezt sem tudtam eddig, míg ki nem kerültünk ide. Én nagyon élvezem az ittlétet! Ami nálunk otthon nincs, az a kinti alvóhelyiség, amiről Márti már említett. Nekem nagyon tetszik ez a lehetőség, hiszen tényleg nagyon egészséges a szabad levegőn aludni (zárt, bélelt, ajtókkal). Ezt a szolgáltatást pedig csak úgy alkalmazhatják az óvonők, ha a szülő is beleegyezik. Összesen 3 óvónőre 30 gyermek és egy állandó gyakornok van abban a csoportban, ahol én vagyok. De ma pl. csak 13 gyerkőc volt, hiszen megkezdődött a jéghideg fogvacogtató teles időszak. Reggelente majd széjjel fagyunk, de ez így van már egy hete, szóval lassan kezdjük megszokni. DE előző hétvégén ezzzzer ágra sütött a nap és brutttálisan örültünk neki!! :) Vasárnap egyébként Noémivel és Magdival felkerestünk neten egy helybeli "magunknak megfelelő" gyülit (baptista), ahol szintén új barátságra tettünk szert. Nagyon élveztük az ott töltött néhány órát, függetlenül attól, hogy nem sokat értettünk abból, amit tanítottak. Azt hiszem minden hétvégét ott fogunk tölteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.